שבוע נוסף של חיכוכים: חוק הסבירות יקודם, המחאה תקצין

איתי גדסי 1 Comment on שבוע נוסף של חיכוכים: חוק הסבירות יקודם, המחאה תקצין

החוק לצמצום עילת הסבירות צפוי לעבור השבוע בקריאה ראשונה ובארגוני המחאה הודיעו כי במידה והחוק יעבור – יום שלישי יוגדר כ"יום התנגדות". היום תדון הממשלה באכיפה הבררנית נגד מפירי החוק בהפגנות

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ציפייה בקרב תומכי הממשלה לקראת העברת החוק לצמצום עילת הסבירות – מחר (שני) בקריאה ראשונה. מדובר בחלק הראשון של הרפורמה המשפטית. הצעת החוק באה למנוע פסילה של החלטות ממשלה ושרים על ידי בג"צ בטענה כי הם אינם סבירים.

ביום רביעי יתקיימו גם הבחירות לנציג הנוסף לוועדה לבחירת שופטים. מועמד הקואליציה הוא חבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית.

ארגוני המחאה הודיעו כי במידה והחוק לצמצום עילת הסבירות יעבור – יום שלישי יוגדר כ"יום התנגדות" – מושג שמוכר לנו דווקא מארגונים ערבים אחרים – שיכלול הפגנות בנמל התעופה בן גוריון – שוב, והפגנות נוספות במוקדים שונים ברחבי הארץ.

בתוך כך, סקר שפורסם בסוף השבוע בחדשות 12 הראה כי רוב מוחלט של הציבור הישראלי מתנגד לחסימות הכבישים של השמאל.

היום תדון הממשלה באכיפה הבררנית של המשטרה והפרקליטות בהפגנות השמאל בחודשים האחרונים לעומת מדיניות המשטרה בהפגנות של קבוצות אחרות בהן היא ביצעה מעצרים והפעילה מודיעין בקרב ראשי המחאות – מה שלא קורה בהפגנות השמאל האלימות.

לדיון הטעון תגיע גם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיהרה שתצטרך לענות לשאלות השרים מהי מדיניות האכיפה באשר לאיומים על נבחרי ציבור, חסימות כבישים, קריאה למרי אזרחי ואי ציות לחוק. ביום חמישי הבהירה היועמש"ית למזכיר הממשלה כי התשובות שתציג לשרים יהיו עקרוניות וללא נגיעה למקרים ספציפיים.

גם במוצאי השבת אמש – נמשכו ההפגנות האלימות של השמאל. המפגינים חסמו שוב את נתיבי איילון למשך זמן רב , הבעירו צמיגים והתעמתו עם השוטרים. המשטרה השתמשה במכתזי"ת על מנת לפנות את המתפרעים. המחאות נמשכו בלילה כשמפגינים הגיעו מחוץ לביתו של שר הביטחון יואב גלנט במושב עמיקם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מזה התמונה הקטנה מצד ימין על הקיר בכנסת?